Bun Story Part I : Day 1

Perasaan pertama saya bila nak pi tempat kursus tu mmg takut but i just pretended everything will be ok. yelah, kita brada ditmpt yg tiada sorg pun yg kita kenal(well except my aunt) yg pegi sama2 ngan aku. banyak soalan, apa nak buat? apa yg aku nak cakap? n yg paling ptg ada lelaki lain ke yg pegi kursus yg hanya menarik minat kaum hawa tu.
cuak giler masa nak masuk dewan kursus tu nasib baik la...(org2 kat situ kira aku dah kenal la...kwn pejabat makcik aku) n nasib baik ada sorg lg lelaki lain yg dtg lebih awal. fuhhh..selamat.
then next move, "making friend".sbnrnya awal2 lagi aunt aku bgtau yg one of my old classmate pun dtg utk ikut kursus tu but i expect nuthing much to talk with her as she is this kind of typical egoistic girl. but yeah we did talk...since she and i were in a same group.
sbnrnya tak kisah sgt ttg nak cari kawan sbb mmg lumrah tapi bila bab kena angkat barang tu yg takut tu jadi geram.yelah hanya ada 2 lelaki, kena pula pekerja(cikgu yg ajar kurusu tu la) semua perempuan. mau tak mau kena la tolong. belum start lagi dah kena berpeluh..bayangkan kena angkat oven(industri bun punya oven)yg bagak giler ada 3 biji pastu angkat pula mesin uli yg paling berat. kena lagi aku yg paling besar dr the other guy so i did most of the job.he he penat.
tapi takpe...pengalaman baru,Marah..simpan aje la dulu!!!
then the course start, uli2 tepung, bakar simply like that la..tapi repeated over 20 times sbb kita org buat banyak jenis.2 kali rehat, 2 kali makan sedar tak sedar masa dah pukul 4.30ptg.bun2 yg kita org buat kena bawa balik.beg hitam aku yg kosong tu jadi sendat dgn bun2 tu..
apa2 pun day 1 of making fun was fun , tiring but i learnt a lot!!!malam tu, satu family aku,kenyang dgn bun.BUN Buaatan aku sendiri...BANGGANYA!!!!

Comments

Popular Posts