Purr-FeCt SambaL SotonG

aku da BlajaR ResePi ni 3-4 kali cuma Baru kali ni aku Tgerak hati nak Tulis. maklumlah aku ni pelupa skit..so Untuk future referenCe..here's da resipi-samBal-Sotong Yg Terbest , ilham dari Auntie N'shima(Puan Rumah aku kt sek 4 ) hehehe

-sori istilah masaKan aku berterabOr skit , janji boleh Faham hoho

Bahan Utk DiTumis
Bawang Merah, Bawang Putih, Belacan (Di kisar), Cili Giling @ Boh

Bahan2 Selain Drpnya
Asam Jawa(aiR), SotonG

Tambahan
Garam, serbuk pati ikan Bilis

Cara Memasak
1. Panaskan Minyak, Tuangkn Bhn2 tumisan di dLm Kuali(xkn kat luar)

2. Kacau Sehingga 'Naik Minyak'.

3. Pastu campurkan Sedikit aiR asam jawa N perisa2 tAmbahan scukup Rasa!

4. Agak2 da OK, masukKan sotong Sehingga Masak.

5. Siap n Boleh Dimakan Begitu Shj!!

* setiap kali aku masak sehingga Hari Ni mesti Masin so tips penting, Kurangkn GaraM!! sLamat Mencuba!!!

Tada!!! SamBal sotoNg

Comments

Popular Posts