Archives

Post

the Last Blog i ever Want

http://mohdnoorizman.blogspot.com


Post

a Different side...

biasanya org kenal aku disbbkan 'oh, baiknya budak ni'.'oh, ko mmg tak bnyak cakap ehh' tak pun 'wah sopannya..'perkara2 yang putih cam tu la. tapi tanggapan smua org terhadap aku( kat offc terutamanya) sedikit sebanyak berubah kerana satu kejadian hari ini.

satu insiden yang sebenarnya jarang dilihat umum. bagi siapa yang tahu, itulah aku. 'gelora dalam riak yang tenang' (wah, ayat tak ble bah). i feel bad and i'm sorry for things tat happened b4 and im regret for thing tat happens today. maybe it wasn't the right way to solve thg mahupun sstu yang seharusnya difikirkan sebelum diambil tindakan but i deserved an apology. i got tat (Thk u)! i forgive n forget.

okay, hari ni aku kena handle pasukan tarian untuk persembahan perpisahan PIN untuk jumaat nnt. seharian dari pagi lagi aku dah set up smua persediaan untuk tarian snce nilah pertama kali kami berkumpul untuk berlatih. music on, pinggul goyang, gelek sakan(berlatih la) sampai la kul 4.30 td. trima kasih K.Su tolong aku skali. hasilnya ptg tadi smua da boleh tangkap apa yang aku ajar. penat n lapar tapi okla..

nak dijadikan crita, adalah minah dari department ni dtg jenguk2. dgn tak beri salam smua, tiba2 lak komen itu komen ini. tergedik sana sini. ok i can handle tat. tak tau macam mana pula la kan tiba2 pula minah ni ter'join' team tarian ni. ok. i can handle tat too..lama2 lak tarik2 tgn aku nak minta ajar step itu, paksa aku ajar minah ni lebih2 pula. siap pukul, cubit ah.. ok..tat maybe biasala..masih boleh handle lagi nih...tapi dlm hati da geram gila.( d other gurls pu sbnrn menyampah gak ngan dia ni wpun umum mengetahui perangai dia cam sengal skit) soRRY gurl!!! pastu adalah benda2 yg seangkatan dngnya yg jadi kan suhu aku lagi naik!

so ptg td lpas je abis latihan, ntah angin mana dtg tiba2 lak minah ni pukul aku ngan bkas air mineral. bertubi2

aku : pehal pula minah ni, sengal!!!
minah: ckp apa? ckp skali lg? aku ganas tau!!!auummm(saja tambah efek)
aku : SENGAL doh!!!aku lagi samseng la...

dia meluru kat aku, pukul ngan bkas mineral tu ( lagi kuat n lagi bnyak)ada bukti ni ( mata kanan luka skit ). aku apa lagi, aku sepak minah tu 2 kali kat kaki n tumbuk muka dia. hah terdiam ko!! smua org dlm tu jadi saksi n trus bilik latihan jadi senyap..aku pun trus kluar wpun sbnrnya masih mengigil marah ni..

aku balik ke bhgn aku, tau la kat offc apa2 benda je smua tersebar begitu pantas. smua org heboh pasal aku pukul minah tu. yg mengejutkan dorang tak sangka aku boleh buat cam tu dan aku boleh jadi sejahat itu. aku ckp it is just another side of me that not yet been discovered. tapi takpela..aku tak dipersalahkan atas apa yang aku buat dan minah tu sendiri tahu gurauan dia sebenarnya sudah melebihi sempadan. sedikit bersalah tapi kesabaran aku ada batasnya.

baru tadi K.su call, ckp yg minah tu pg klinik sbb bibir dia pecah sampai kena jahit. bdak tu tarik diri dari team tarian ni. dan dia minta maaf banyak2 kat aku.
apology accepted!! and i hope she learn her lesson. thngs maybe different tommorrow but today was the day i punchd sumone rite to her face!!!


Post

How to Retaliate insult N how To Rise Ur own Guard From It

Berhadapan Dgn Ragam Pelbagai Org setiap Hari Bukanlah sst yang mudah. menepati setiap satu hingga Ratusan kehendak manusia yang datang adalah sst yg sungguh meletihkan mahupun mengucapkan semua fakta yang ntah berapa kali telah di ulang.

namun ini bukan masa untuk mengeluh kerana aku tahu keluhan hanya untuk mereka yang lemah ( i've wrote but thz b4 n soon its goin to b a short Movee). aku sekadar menjalani hidup yang penuh dengan arahan dan memenuhi hasrat itu dengan sebaik mungkin.

kerjanya mudah kerana panduannya sudah jelas di atas kertas. wpun sedikit perbezaan fahaman namun mesejnya sampai. dan tujuannya untuk mereka faham w/pun bnyk dari ragam itu adalah dari mereka yang tak faham-faham. apa2pun aku dapat belajar darinya dan mengetahui cara untuk menolak permintaan2 yang kurang munasabah dengan cara yang aman.

apa yang terbaik pada kita selalunya tidak dapat di tunjukkan dan selalunya apa yang lemah itu menjadi begitu nyata walaupun di lakukan begitu sedikit. dan sedikit kesilapan itulah yang terus dijadikan bahan untuk tohmahan yang menakutkan adakala amat memalukan. selalunya aku pasrah kerana selalunya aku berdiam diri. dan akhirnya tidak berpeluang menyelamatkan diri dari celaan tersebut.

apa yang sepatutnya aku lakukan adalah memberikan yang terbaik, yakin apa yang aku samapaikan itu adalah betul dan bila mana adanya tohmahan yang datang. aku yakin dapat menangkisnya dengan mudah dan rasa bersalah itu tidak lagi ada. suarakan apa yang terbuku dan luahkan apa yang terpendam. biar terang dan jelas. dan biarlah persoalan itu terjawab..

* me as d 'keeper' of counter 17


Post

THE CALL

It started out as a feeling
Which then grew into a hope
Which then turned into a quiet thought
Which then turned into a quiet word

And then that word grew louder and louder
'Til it was a battle cry
I'll come back
When you call me
No need to say goodbye

Just because everything's changing
Doesn't mean it's never been this way before
All you can do is try to know who your friends are
As you head off to the war

Pick a star on the dark horizon
And follow the light
You'll come back when it's over
No need to say goodbye

You'll come back when it's over
No need to say goodbye

Now we're back to the beginning
It's just a feeling and no one knows yet
But just because they can't feel it too
Doesn't mean that you have to forget

Let your memories grow stronger and stronger
'Til they're before your eyes
You'll cone back
When they call you
No need to say goodbye

You'll come back
When they call you
No need to say goodbye


Post

Hello Dad!

Masih teringat lagi ketika aku masih kecil, suatu petang aku dan ayahku bermain bola di laman rumah. sedang aku gembira, aku terjatuh dan lututku berdarah. terus ayah mengendong ku ke rumah. membersih luka dan menyapu ubat. ku tahu ayah begitu risau walaupun riaknya kelihatan begitu tenang.

Saat yang menenangkan bila teringat kembali saat mana ketika itu aku begitu merasa sedih dan duduk menangis di anjung kerana kecewa dengan keadaan di sekolah. ayah tiba-tiba datang di sisi menemani dan bercerita ttg kehidupannya yang lalu. Ntah mengapa aku tiba-tiba senyum dan ketawa. Ayah sememangnya insan yg memahami dan Lucu.

Ada satu detik yang melucukan bila hari itu mak sedang sibuk menguruskan satu perkara yg penting. ayah terpaksa mengantikan mak untuk membeli keperluan dapur di pasar raya..mengikut senarai panjang lebar yang mak telah sediakan, gelagat panik ayah berlegar-legar hampir berjam2 di pasar raya sambil membaca "nota" sesungguhnya sst yg tak di boleh lupakan. (dad didnt like shoppin..at all)

Siapa yang boleh lupa kasih sayang ayah pada ibu dan adik beradik. ayah tidak pernah melebihkan kakak atau mencurahkan kasih hanya pada abang. keprihatinannya sama rata untuk semua. ayah bijak meleraikan pergaduhan kecil kami beradik dan tidak jemu2 mengajar kami dan menceriakan kami bila saja kami muram dan sedih.

dan satu hari itu ayah pergi..untuk selamanya, kerana sakit. tidak pernah aku merasa sesedih ini.begitu juga ibu dan kakak dan abang. pada mulanya aku marah namun mengenang semula semua memori yang ayah lakukan, itu lah yang terus membuat aku 'hidup' hingga ke detik ini.

Dan detik2 itu lah yang aku betul2 inginkan dalam hubungan anak-bapa yang tak pernah aku dapat. dari kecil lagi aku tidak pernah mengenal ayahku sendiri. ibuku sahaja la bapa yang aku ada. tidak pernah aku menyalahkan ayah kerana meninggalkan kami @ kerana perkara yang mungkin dapat aku lakukan dengan kehadirannnya. ayah pernah cuba untuk kembali menebus semula tahun2 ketiadaannya tapi belum sempat aku mengenalinya, ayah betul2 telah pergi........

Happy Father's Day..Dad..wherevR u R...


Post

life's like that

adalah amat melucukan bila kita menyenaraikan satu turutan impian ingin dicapai @pun satu ringkasan ttg satu matlamat yang akan kita lakukan dalam satu tempoh tertentu. misalnya, oh hari ni aku akan itu dan itu, esok aku ini cuba itu dan ini dan hasilnya kita akan dapat satu muka lembaran perkara yang akan kita laksanakan dlm ruang masa yg kita tentukan.

kalau diimbas, mungkin ada bbrp nota dari senarai itu (mungkin juga hampir semuanya) bukan la sst perkara yang baru. ada yang di sebabkan kemalasan kita, kita fikir masih ada kesempatan untuk menyempurnakan di masa yg mendatang. ada juga tinggalan dari azam yang terpendam dari tahun2 yg lalu yg kerana kurangnya peluang atau bnyknya sebab mengapa senarai itu terus berulang.

seperti aku, hampir kebnykan senarai yg aku tulis adalah senarai yg aku kitar pada minggu2 sebelumnya..mgkn juga pada bulan2 sebelumnya. sehingga kini terlalu bnyk impian yg tertangguh dan makin bnyk pula impian yang mendtg. hampir2 aku keliru dan hampir2 aku berputus asa tapi mengapa harus mengeluh pada sst yg datangnya dari kekuatan diri atau kelemahan sndr. kita seharusnya mencari jalan yg membolehkan kita menggapai kesemua senarai imipan itu dan merasa puas.

kuncinya ada pada diri, tetapkan haluan dan beri keutamaan dan susun perkara yang paling peting dahulu dan tekadkan langkah untuk laksanakan tugas yang ada. satu persatu w/pun di buat secara perlahan akan sampai ke penghujungnya.

tekad sudah ada yg tinggal hanyalah satu gerakan untuk memburu impian itu...selamat berjaya!! semoga tercapai segala yg di hajati!!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share